Onderzoek
Elke behandeling staat of valt met een objectief onderzoek en observatie.
Tijdens de eerste sessie(s) brengen wij steeds de motoriek in kaart, individueel afgestemd op de hulpvraag van jou en je kind. Op die manier kunnen we samen behandeldoelen opstellen. Na verloop van tijd herevalueren we de therapie om deze doelstellingen bij te sturen indien nodig.
Plagiocefalometrie
Dit is een objectieve meetmethode waarbij de vorm van de schedel wordt gemeten a.d.h.v. een bandje rond het hoofdje. Dit wordt gedaan bij kinderen met bijvoorbeeld een schedeldeformatie (plagiocefalie) t.g.v. een voorkeurshouding.
Plagiocefalometrie
Dit is een objectieve meetmethode waarbij de vorm van de schedel wordt gemeten a.d.h.v. een bandje rond het hoofdje. Dit wordt gedaan bij kinderen met bijvoorbeeld een schedeldeformatie (plagiocefalie) t.g.v. een voorkeurshouding.
Ontwikkelingsonderzoek bij baby's
Evaluatie van de vroeg-motorische ontwikkeling vanaf de geboorte t.e.m. de eerste stapjes.
Ontwikkelingsonderzoek bij baby's
Evaluatie van de vroeg-motorische ontwikkeling vanaf de geboorte t.e.m. de eerste stapjes.
Kinesitherapeutische onderzoekstools
Hiermee worden o.a. kracht, mobiliteit, sensibiliteit, ... gemeten.
Kinesitherapeutische onderzoekstools
Hiermee worden o.a. kracht, mobiliteit, sensibiliteit, ... gemeten.
Psychomotorisch onderzoek
Dit omvat o.a. een evaluatie van de fijn- en grofmotorische ontwikkeling, voorbereidende rekenvaardigheden, visuo-motorische vaardigheden, … bij kinderen van 3 tot 18 jaar.
Psychomotorisch onderzoek
Dit omvat o.a. een evaluatie van de fijn- en grofmotorische ontwikkeling, voorbereidende rekenvaardigheden, visuo-motorische vaardigheden, … bij kinderen van 3 tot 18 jaar.